Osuwanie wody z organizmu

Woda to źródło życia. Jest niezbędna do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania. Bierze udział w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych.

Woda w organizmie spełnia istotne zadania, ale jej nadmiar w tkankach może doprowadzić do zwiększenia wagi i innych nieprzyjemnych objawów. Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?
Jakie są przyczyny gromadzenia wody w tkankach?
Istnieje wiele przyczyn takiego nagromadzenia wody, m.in.:
Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.

Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu następuje wzrost poziomu estrogenów względem progesteronu. Skutkiem tego procesu może być właśnie zatrzymanie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest stale wysoki może dojść do trwałego stanu zbytniego nagromadzenia wody.
Wysokie temperatury – upały doprowadzają do rozszerzenia żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.

Usuwanie wody z organizmu : ZOBACZ

Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być także przyczyną magazynowania wody w tkankach.
Objawy zatrzymania wody w organizmie?
Zbytne nagromadzenie wody w organizmie zwykle kojarzony jest z nagłym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób wzrostem wagi. To jednak nie wszystko. Występują obrzęki, zwykle rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealne, nagle stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.

To jednak nie wszystkie oznaki tego, że gromadzenie wody w organizmie może być dużym kłopotem. Innymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, problemy z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.
Co zrobić, żeby pozbyć się nadmiaru wody w organizmie?
Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, to mamy dla Ciebie kilka porad.

Zmień dietę – unikaj soli
Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fastfoodów. Zacznij kontrolować co kupujesz – czytaj etykietki, a kiedy znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Spozywaj więcej warzyw i owoców, szczególnie tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz także owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wody
Woda w organizmie powinna być stale uzupełniana. Powinno się spożywać ok. 2 litry wody na dzień, małymi porcjami, w ciągu całego dnia. Najlepiej nada się do tego woda mineralna o niskiej zawartości sodu. Możesz także spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna
Ruch to zdrowie również wtedy, gdy dolega Ci zatrzymywanie wody w organizmie. Ruch poprawia krążenie i przepływ limfy. Dodatkowo razem z potem zostaje wydalona nadmierna ilość wody. Jeśli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to dobrym rozwiązaniem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeżeli pracujesz w biurze to nie zapominaj raz na jakiś czas rozprostować nóg i przejść się, np. w czasie rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji
wodę z organizmuNa rynku znajdziesz preparaty, które wspomogą pozbycie się nadmiernej ilości wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który wpływa na prawidłową pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspomogą zdrowie układu moczowego. Te wszystkie składniki znajdziesz np. w suplemencie diety Hydrodren.
Mamy nadzieję, że te porady sprawią, że gromadzenie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!